Showing posts with label Premium Beautiful. Show all posts
Showing posts with label Premium Beautiful. Show all posts

Friday, September 27, 2013

MY BUSINESS TEAM

Assalamualaikum :)

Alhamdulillah seronok bile berniaga secara berkumpulan ni. Sebab setiap team member mempunyai mentaliti yang same macam kita. Support each other. Bersemangat tinggi. Most important...sentiasa POSITIF !! :)

Jom Noryn nak perkenalkan team member dalam biznez group Noryn ;)

Tujuan Noryn memperkenalkan mereka adalah untuk memudahkan uoLz membeli produk melalui dealer yg berhampiran dgn uoLz. So bole la COD, jimat kos postage kan...:)


First of all..

Produk yang kami jual:

1. Marine Essence Bamboo Salt Beauty Bar

2. Marine Essence Bamboo Salt Shampoo

3. Marine Essence Bamboo Salt Body Wash

4. BB Plus Collagen

5. JTX Motor Oil

6. Korset Premium Beautiful

7. Bio-Velocity Sleep Mate (BVSM)

8. Nurich Lactolite

9. Mineral Coffee Garam Buluh

If nak order, boleh contact dealer-dealer yg berhampiran dengan uoLz ok!! :)

Our dealer for every area:

1. Noryn : 0132092910 - Putrajaya, Puncak Jalil, Kinrara, Lestari Perdana, Pinggiran Putra, Seri Kembangan, Bandar Baru Bangi, Selangor.

2. Razmeer : 0132062910 - Puncak Jalil, Seri Kembangan, Puchong, Selangor.

3. Nora : 017-7350337 - Kuching, Sarawak.

4. Roslina : 012-2897507 - Cheras, Kuala Lumpur.

5. Ema : 017-4379826 - UTM Skudai, Tampoi, Pulai, Johor.

6. Ayue : 019-2311772 - Damansara, Sungai Buloh, Jalan Duta, Segambut, Selangor.

7. Wanie : 013-4297503 - Sipitang, Sabah.

8. Shella : 013-8836864 - Keningau, Sabah.

9. Wan Mariana : 019-6204050 - Setiawangsa, Keramat, UTM Jalan Semarak, KL & Kuala Pilah, Negeri Sembilan.

10. Muhammad Nizar : 017-3657563 - Kapar, Klang, Selangor.

11. Suhana : 012-2425027 - Kuantan, Pahang.

12. Amalina : 014-5465230 - Seberang Perai, Pulau Pinang.

13. Nik Nor Hasnidah : 019-6501375 - Shah Alam, Pinggiran USJ, USJ Heights, Bandar Sunway, Selangor.

14. Liza : 019-2131051 - Bentong, Pahang.

15. Miza : 019-6653691 - Manjung, Perak.

16. Zura : 019-9821482 - Putrajaya (Boleh juga beli di kedai Cahaya Ummul Enterprise @ Anjung Parcel E, Putrajaya)

Owh..nampaknye dealer yg ade belum dpt cover semua area lagi..

Anyway, peluang utk jd dealer utk area yg tidak tersenarai nampaknye cerah!! :D

Calon dealer yg interested bole mesej or whatsapp Noryn di nombor 013-2092910 :)

Bole juga add Noryn di Facebook : Nor Arina Abdul Rashid :)

Thank you!!! :)

Sunday, March 24, 2013

It's Challenging !!

Assalamualaikum :)

It's challenging!! hehe..ape yg mencabar tu??

Yup!! Bile buat biznez part-time ni, ade masenye kadang-kadang fokus Noryn lari jgk.

Nak stay konsisten tu mmg satu cabaran.

Sebab tu la kalau kte tengok businesswoman yg berjaya, masing2 ade pengalaman yg hebat.

Jom Noryn nak share sikit ilmu yg Noryn dpt dlm kelas Biznez Sharing yg Noryn hadiri.

Antara ciri-ciri usahawan yg berjaya:

---> sentiasa berfikiran positif

---> mampu hadapi cabaran

---> berani

---> sabar

---> bermotivasi

Nak jadi usahawan, kena Setting Impian biar jelas dan lebih fokus.
  • HALA TUJU ---> untuk capai matlamat
  • TINDAKAN ---> perlu bijak merancang & melaksana
  • SIKAP          ---> perubahan kepada sikap yang positif
Mampu ke Noryn nak terus fokus?? Hihihi.. InsyaAllah :)

Since Noryn buat biznez dalam group, sentiasa ade leader yg memantau progress biznez & biz partner yg sgt supportive. We all selalu keep in touch & discuss psl biznez dlm group Whatsapp. haha.. bagus btul teknologi skrg ni kan.. :)

So, tak sempat nak hilang fokus, lari sikit je ade la. Haha..Tu pun sbb busy dgn family & kerja di pejabat.

Alhamdulillah setakat ni Noryn bole bahagikan masa :)

Baru-baru ni ade sesi perkongsian ilmu oleh leader group kami, kak Wati.

SERONOK!! sbb bile ade sesi mcm ni, we all semua dpt ilmu biznez dr leader & share pengalaman masing-masing dgn biz partner yg dtg dari merata negeri. Memang BESSTT sangat!!

Fokus pd matlamat !! ;)
After biz sharing, ade exercise skit. Ala2 exam gitu..haha. best!!
Biz partner dr KL, Selangor, Sabah, Sarawak, Dubai.. :)
Let's join our group!! :)

Thanks uoLz... :)


Saturday, March 23, 2013

business AWARD !!

Assalamualaikum :)

Alhamdulillah. Kali ni Noryn nak share sikit pencapaian Noryn dalam business yg Noryn join pertengahan tahun lepas :)

Pencapaian yg Noryn terima ni bukan la besar sebenarnye. Hehe..

Tp Noryn bersyukur sbb dpt anugerah yg berharga ni sebagai pengesahan jawatan Noryn sbg Sales Manager :D

Ini terbukti, walaupun Noryn join biznez as a part time je, tp Noryn mampu jgk melakukannya!! ;)

Dan yg sebenarnye, sesiapa pun boleh!!

DI MANA ADE KEMAHUAN, DI SITU ADE JALAN :)

Orait, jom layan gambar-gambar yg ade mase majlis anugerah ni !! :)

Tema majlis Black + Red :)
Turn Noryn dpt anugerah kul 4.40 pm. Dah mcm Majlis Convocation ;)
Kak Wati pun dtg, bg support pd protege-protege nyer ;)
Yg bestnyer, leader bg bungeee pd protege yg dpt Award. Thanks kak wati!! sukeeee sgt!! :D
Yeay, merase jgk naik stage terima award!! :D
ZoOm sikit!! hahaha..

Yup, i'm SALES MANAGER ;)
Mentor group kami , Hanis Haizi :)
Noryn anggap award yg diterima ni sbg langkah permulaan Noryn dlm bidang perniagaan.

InsyaAllah Noryn akan usaha utk capai lebih lagi !! :)

Okay, Noryn nak share peluang yg ade ni pd uoLz jgk !!

Maybe ade di luar sane yg mempunyai MATLAMAT yg same mcm Noryn kan..

---> Ustazah Nor Bahyah kate, melibatkan diri dlm perniagaan ni salah 1 tips murah rezeki. So, tak rugi kte mencuba. Alhamdulillah rezeki tak pernah putus :)

---> Noryn join biz sbb nak cari side income jgk. sbb salah 1 matlamat hidup Noryn, nak bantu mak ayah. So, bile ade duit lebih, boleh la bantu lebih lg. Bole sponsor parents melancong jgk !! :D

---> Menaikkan taraf hidup + ekonomi keluarga. Bile da capai financial freedom, yg paling best kte bole tolong ahli keluarga yg memerlukan. Kongsi rezeki !! :)

---> InsyaAllah dpt menambah amal jariah. Bile kedudukan kewangan kte stabil, kte akan lebih suka bersedekah :)

InsyaAllah kalau niat kte ikhlas, Allah akan tunjukkan jalannye :)

Kalau uoLz nak mulakan perniagaan, tp tak tau nak mulakan dari mane, boleh contact Noryn anytime.

Nak SMS or Private Message or Whatsapp pun bole :) 013 -209 2910

See U !! :)

Wednesday, March 20, 2013

Far Infrared Ray (F.I.R)

Assalamualaikum :)

This time Noryn nak cite detail ckit mengenai Far Infrared Ray (FIR) dan kebaikan kepada tubuh manusia.

Mesti uoLz selalu nampak perkataan Far Infrared Ray pada korset kan.. Tp uoLz tau ke ape fungsi nye??

APA ITU INFRA MERAH ??

Infra merah (infra red) ialah sinar elektromagnet yang panjang gelombangnya lebih daripada cahaya nampak iaitu di antara 700 nm dan 1 mm. Sinar infra merah merupakan cahaya yang tidak tampak. Jika dilihat dengan spektroskop cahaya, radiasi cahaya infra merah akan nampak pada spectrum elektromagnet dengan panjang gelombang di atas panjang gelombang cahaya merah. Dengan panjang gelombang ini maka cahaya infra merah ini akan tidak tampak oleh mata namun radiasi panas yang ditimbulkannya masih terasa.

JENIS-JENIS INFRA MERAH berdasarkan panjang gelombang ??

• Near Infra Red………………0.75 – 1.5 µm
• Mid Infra Red………………1.50 – 10 µm
• Far Infra Red……………….10 – 100 µm

CIRI-CIRI INFRA MERAH ??


  • tidak dapat dilihat oleh manusia



  • tidak dapat menembus materi yang tidak tembus pandang



  • dapat ditimbulkan oleh komponen yang menghasilkan panas



  • Panjang gelombang pada inframerah memiliki hubungan yang berlawanan atau berbanding terbalik dengan suhu. Ketika suhu mengalami kenaikan, maka panjang gelombang mengalami penurunan.


  • 3 KEGUNAAN INFRAMERAH DALAM KEHIDUPAN

    •  Kesihatan
    •  Bidang komunikasi 
    •  Pengiriman data

    KESIHATAN
    • Mengaktifkan molekul air dalam tubuh.  
    Hal ini disebabkan karena inframerah mempunyai getaran yang sama dengan molekul air. Sehingga, ketika molekul tersebut pecah maka akan terbentuk molekul tunggal yang dapat meningkatkan cairan tubuh.
    • Meningkatkan peredaran mikro. 
    Bergetarnya molekul air dan pengaruh inframerah akan menghasilkan panas yang menyebabkan pembuluh kapiler membesar, dan meningkatkan temperatur kulit, memperbaiki sirkulasi darah dan mengurani tekanan jantung.
    • Meningkatkan metabolisme tubuh. 
    Jika peredaran mikro dalam tubuh meningkat, racun dapat dibuang dari tubuh kita melalui metabolisme. Hal ini dapat mengurangi beban liver dan ginjal.
    • Mengembangkan PH dalam tubuh. 
    Sinar inframerah dapat membersihkan darah, memperbaiki tekstur kulit dan mencegah rematik kerana asam urat yang tinggi.
    • Inframerah jarak jauh banyak digunakan pada alat-alat kesihatan. 
    Pancaran panas yang berupa pancaran sinar inframerah dari organ-organ tubuh dapat dijadikan sebagai informasi keadaan kesihatan organ tersebut. Hal ini sangat bermanfaat bagi doktor dalam diagnosis keadaan pesakit sehingga ia dapat membuat keputusan tindakan yang sesuai dengan keadaan pesakit tersebut. Selain itu, pancaran panas dalam keadaan tertentu dipercaya dapat digunakan untuk proses penyembuhan penyakit seperti cacar. Contoh penggunaan inframerah yang menjadi trend saat ini adalah adanya gelang kesihatan Bio Fir. Dengan memanfaatkan inframerah jarak jauh, gelang tersebut dapat berperang dalam pembersihan dalam tubuh dan pembasmian kuman atau bakteria.





    Keistimewaan Sinar Infra Merah Jarak Jauh (F.I.R)
    1. Memperbetulkan perjalanan darah dalam tubuh
    2. Meningkatkan kadar metabolisma
    3. Memperbetulkan dan memulihkan sistem pernafasan
    4. Mengelakkan pertumbuhan bakteria
    5. Mengeluarkan peluh asid
    6. Menggalakkan tumbesaran lebih teratur
    7. Mengekalkan kesegaran badan
    8. Mengurang kan kandungan asid dalam darah
    9. Menghilangkan kesakitan pada tubuh badan atau tempat yang sakit
    10. Tidur dengan lebih nyenyak
    11. Menghilangkan bau badan
    12. Membantu menghilangkan kulat dan fungus
    13. Membantu membersihkan udara dalam badan
    14. Mengekalkan kepanasan suhu badan
    15. Membetulkan sistem urat saraf dalam badan secara automatik
    16. Membantu menghalang pembiakan sel kanser dalam badan
    Semoga info ini memberi manfaat kepada uoLz :)

    Sumber rujukan Noryn : Wikipedia dan Pengalaman setelah merasai sendiri :)

    Tuesday, January 8, 2013

    SAKIT BELAKANG?? jgn ambil mudah..

    Assalamualaikum :)

    Entry kali ni Noryn dedikasi khas utk customer Noryn & sesiapa yg ingin tahu lebih lanjut mengenai fungsi WAIST NIPPER @ BENGKUNG :)


    1. 7 batang keluli memori dapat menyokong pinggang & menegakkan tulang vertebra, turut berupaya memperbaiki postur berdiri & duduk. Tulang-tulang ini sangat lembut dan mengikut bentuk badan - keselesaan sepanjang hari. Anda tidak akan bongkok sehingga ke tua jika amalkan pemakaian bengkung.

    2. Rekaan unik berdasarkan potongan rangka badan manusia, memperkuat pengagihan lemak pada bahagian pinggang ke bahagian dada dan punggung secara serata, turut mencapai kesan pembentukan badan yang seimbang.

    3. Suntikan Far Infrared Ray (FIR) paling banyak pada tetulang bengkung.

    4. Tali kenyal yang diimport dari Jepun, membantu menyelaraskan kontur pinggang.

    5. Rekaan secara fleksibel, menghasilkan kesan pembentukan berdasarkan kesesuaian badan individu.

    6. Rekaan 3 pasang cangkuk membolehkan anda membuat penyelarasan yang sesuai.


    Sakit pinggang / belakang juga akan lenyap dari badan!!


    Tuesday, January 1, 2013

    Berpantang dengan PREMIUM BEAUTIFUL

    Assalamualaikum :)

    Selamat Tahun Baru 2013!! Macam mane dgn azam tahun 2012, dpt capai semua tak?? kalau tak, takpe..kte carry forward ke tahun 2013 ;)

    Moga2 tahun baru ni memberi sinar baru dalam kehidupan kita :)

    Kepada mummy-to-be & mummy2 semua, Noryn nak share tips berguna :)

    InsyaAllah kalau dimurahkan rezeki kte semua, dikurniakan cahaya mata tahun 2013 ni :) Sebelum tu, jom kte belajar dan buat persediaan awal utk menempuh hari2 yg mencabar semasa berpantang nnt :)

    Kebiasaannya sepanjang tempoh kehamilan, setiap ibubapa pasti excited untuk sediakan peralatan baby kan. Beli itu beli ini untuk keselesaan anak yg bakal lahir nnt. Tapi ade juge sesetengah ibu yg tak buat persediaan untuk diri sendiri lepas bersalin nanti. Ade yg ambil mudah je.. Mcm Noryn dulu la. hehe..Yang sebenarnya persediaan untuk ibu berpantang juga sama penting. Kerana lazimnya selepas kehamilan, otot-otot, sendi, urat akan jadi kembang atas faktor hormon. Penting untuk ibu-ibu memberi perhatian yang lebih ke atas kesihatan dalaman dalam masa berpantang.

    Kalau ikut adat Melayu, tempoh berpantang adalah selama 44 hari. Dalam masa 44 hari ni lah kena jaga makan, bertungku, berurut dan segala bagai tu. Dah jadi kebiasaan bila berpantang je ibu-ibu akan pakai bengkung untuk dapatkan bentuk tubuh yg asal. Berpantang ni kena disiplin kalau tak buat sungguh-sungguh memang tak jadi.

    Wanita dalam pantang perlu berbengkung sebab:

    > Untuk elak perut masuk angin

    > Bantu kempiskan perut dan kecutkan rahim yang bengkak

    > Kembalikan bentuk badan


    PERINGATAN!!!!!


    Penggunaan bengkung yang terlampau pendek pon tak sesuai tau. Boleh mengakibatkan:


    > Rahim tertekan ke bawah dan menyebabkan rahim jatuh

    > Bengkung yang tak tutup pinggul dan bawah payudara menyebabkan pinggang saja yang ramping tapi punggung dan payudara jatuh

    TAPI!!!!!!!

    Takkan nak guna bengkung macam orang dulu-dulu yang banyak kena lilit-lilit tuuu..
    Maklumlaa..ibu-ibu zaman skrg ni, kalau boleh semua nak cepat & ekspres aje.. Mane yg leceh2 ni, confirm tak pakai lame..sbb Noryn dolu mcm tu. hehe..:p

    Noryn dulu pakai bengkung mcm ni la, kene lilit2. Bile nak buang air, kne bukak pastu dah tak pakai balik. Hehe..
    Ada sesetengah orang beranggapan bengkung ni:

    1. Tak selesa

    2. Nak kena ada orang tolong kita lilitkan bengkung

    3. Panas

    4. Susah nak susukan anak

    5. Stretchmark tak hilang

    6. Luka episiotomy lambat baik sebab badan asyik berpeluh

    Ambik mase gak nak kena ikat satu persatu ni.
    So..bile jumpe korset Premium Beautiful ni..janji senang pakai tambah plk kebaikannye lebih drpd bengkung yg sedia ade..Noryn pun tak nak lah tunggu & lihat aje..hahaha..walaupun mase tu Noryn dah habis berpantang, korset ni boleh pakai setiap mase..lgpun anak Noryn baru sorang..InsyaAllah jika dimurahkan rezeki, akan ada waktu berpantang lg utk Noryn. hahaha...;) Mase tu tak payah risau dah la, bole trus gune korset yg Noryn dah beli ni. ehee..amacam?? good idea kan?? :] Lagipun tak rugi beli sesuatu yg berbaloi utk kesihatan & kecantikan diri sendiri :) Yup, kesihatan lebih bernilai drpd wang ringgit :)

    Kesan pemakaian Premium Beautiful:

    1. Mengempiskan perut

    2. Menurunkan berat badan

    3. Melangsingkan badan

    4. Mengangkat dan menyihatkan rahim dengan lebih cepat

    5. Menyembuhkan luka episotomi dengan lebih cepat

    6. Mengeluarkan darah-darah kotor dari badan

    7. Menghilangkan stretchmark

    8. Meningkatkan metabolisma ibu-ibu bersalin

    9. Memperbanyakkan pengeluaran susu ibu

    10. Lebih selesa

    11. Tidak panas

    12. Senang dipakai dan dibuka. Takda masalah untuk bergerak.

    13. Menyokong tulang belakang terutama semasa menyusukan bayi

    Selain drpd tu, Korset Premium Beautiful juga ade warranty seumur hidup. Boleh pakai sampai bila-bila. Kalau rosak, boleh anta repair free aje :]

    Korset Premium Beautiful yg Superbb Best!! :)
    Alhamdulillah setakat ni Noryn mmg berpuashati dgn korset Premium Beautiful setelah rasainye sendiri :)

    Kalau nak dapatkan korset PB, boleh juga melalui Noryn ok..Juz call, mesej or watsapp Noryn di no. 013-209 2910. Kalau produk ni tak bagus, Noryn pun tak brani nak jual. hehehe..

    Sebagai permulaan tahun 2013 yg Noryn anggap bertuah ni, setiap pembelian akan diberikan discounts up to 10% :) Dun wori, walaupun bru je abis YES (Year-End-Sale), kte continue jualan awal tahun plk..:p Tp Noryn letak limit utk 2 org customer aje la k..kalau tak, tara untong woo..hehe..Kalau korang nk lg untong mcm Noryn, jom join biznez PB!! yeehaaa..bole contact no.yg same spt di atas juge okay..jgn malu2..kalau malu..maka terlepas la peluang nak buat duit..hehehe..

    Thank you :}

    Sumber: amesarra.blogspot.com

    Friday, December 28, 2012

    Business..How It Starts ??


    Assalamualaikum :)

    Di hari Jumaat yg indah ni, Noryn nak share serba skit dgn uoLz psl biznez yg Noryn join skrg ni :) Moga-moga pengalaman yg ciput ni maybe boleh bg idea kpd sesiapa yg sdg berfikir2 utk mula meniaga :]

    Noryn pd awalnye slalu fikir nak buat biznez. Tp..nak jual ape??

    Plus Noryn ni jenis yg takut kalau barang tak laku nnt mcmane?? adoi rugi la nnt..

    Mindset yg negatif mcm Noryn ni, mmg tak akan berbiznez ler smpai bile2..hahaha..

    Sampai la satu mase ni Noryn tertarik dgn produk yg dijual oleh seorang kwn melalui online..mcm2 die jual online..tp produk yg menarik minat Noryn utk beli ialah korset Premium Beautiful. Lagipun mmg dah lame Noryn nak beli korset tu, cume peruntukan utk membelinye blom ade. Now dah ade, bru ler berani nak tanye2.

    So, Noryn pun mule la tanya pd kawan yg jual korset td. Atau lebih mesra dikenali sbg Na :) Pd mulanya Noryn cume nak beli je korset PB..sebelum buat keputusan utk beli, ade jugak baca blog Na td. Yer la, kte nak beli sesuatu, mesti nak tau detail jgk psl produk yg di beli kan?? Then tertarik ler plk bile bace psl biznez PB yg Na join tu. Sampai tak bole tido la sbb berangan panjang lepas bace blog Na!! hahaha..Nak tau tak ape yg Na tulis smpai bg effect mcm tu skali kt Noryn?? hahaha.. ;)

    Na tulis:

    " Antara benda yang awesome bila join PB business:

    --> Dapat pakai PB corset for free!!

    --> Dapat bonus from Hai-o!!

    --> A chance for a Free trip every year..stay at 5 star hotel for free!!

    --> A chance to get a car for free!!

    --> and..many many more!!!

    fuuuhh..awesome kan?? hehe.."

    Hahaha..mmg awesome lah Na!! :D

    Then, lepas mesej2 dgn Na mlm tu, Na ajak jumpe. Na ade tanye kalau2 Noryn nak join biznez PB, tp Noryn tak la buat keputusan malam tu. Sbb byk yg perlu dipertimbangkan dulu..Modal lagi..Of coz Noryn taknak rugi..kekeke..:p Tp pd mase yg same, Noryn pun taknak lepaskan peluang jgk utk dengar biznez plan dulu. Join atau tak, kemudian decide :) So, trus set appointment!!

    Mase appointment, Na dtg dgn leader dia atau lebih mesra dgn panggilan Kak Wati :)
    Alhamdulillah Kak Wati berjaya mengubah perspektif Noryn dlm biznez. Ilmu & tips yg di kongsi mase appointment tu btul2 membuka hati Noryn. Yup, org yg ingin berjaya perlu sentiasa POSITIVE !! :)

    Masalah modal yg menghantui fikiran Noryn pun telah terjawab after sesi appointment!! :D Special thanks to Kak Wati & Na for sharing this opportunity :)

    Kak Wati & Na
    Alhamdulillah..now dah masuk 5 bulan Noryn join biznez PB :) Yang menakjubkan, Noryn join biz ni tak keluar modal tunai pun. hanye bermodalkan nama!! hahaha..awesome!! :D Lepas tu, dapat pulak..

    ---> Korset PB free utk Noryn !! :)

    hehe..tak sia2..mulenye nak beli, last2 join biz, dpt free aje..selamaaaat duit gue ;)

    ---> Bonus rm4.5 k :)

    haha..ini lg syok..udah ler baru dpt bonus dr opis, dpt plak lg bonus hai-O. btuah idup..Alhamdulillah bile ade rezeki lebih ni, boleh bantu ibubapa & keluarga :)

    ---> Income hasil dr sales korset PB :)

    bkn saje dpt PB free, dpt plk lg keuntungan jual korset PB. it simple to make money!! :)

    ---> Ilmu perniagaan hasil perkongsian leader & biz partner :D

    ini yg paling berharga, ILMU. yup, ilmu itu penting :)

    Utk dpt kan free trip + car fund mcm yg Na ckp tu..Noryn kena usaha & focus lebih lagiiii!!! Sbb pencapaian bergantung kpd usaha kita :) InsyaAllah rezeki menyebelahi mereka yg berusaha :)

    Selain drpd tu, Noryn jgk dpt leader & biz partner yg sentiasa supportive & positive :)

    Seronok tau dikelilingi oleh mereka2 yg positive :)

    Now i'm realize, tak rugi join biz ni..selain dpt memperkukuh kewangan, dpt jugak ilmu biznez yg kte bole apply dlm biz lain :D

    Pd mereka yg masih ragu-ragu utk mulakan perniagaan, uoLz boleh jadikan biz PB sbg permulaan :)

    Pd mereka yg berkira-kira utk beli korset PB juga, digalakkan join biz ni sbb PB free menanti anda!! :)

    Okay, stkat ni saje perkongsian Noryn utk hari ni.


    Jom book appointment utk dengar biz plan :)

    Jumpe lagi!! :)

    Sesiapa yg berminat utk tau details psl biz PB, juz book appointment dgn Noryn ok :)

    Boleh mesej, call or whatsapp Noryn di nombor 013-209 2910.

    Jemput juga add Noryn di Facebook: Nor Arina Abdul Rashid

    Thank U allz!! ;)








    Thursday, October 4, 2012

    result..POSITIVE :)

    ..Assalamualaikum..

    Yeay!! jumpe lagi!! :D

    Kali ni nak share good news!!!

    Alhamdulillah :)

    Ade beberape perubahan positif yg Noryn dapat after pakai corset Premium Beautiful :)

    Before tu nak flashback, matlamat asal nak pakai PB sebab...

    * Nak hilangkan stretchmarks.

    * Nak kempiskan perut yg buncit area atas line operate.

    * Sakit belakang + bongkok ckit. Hajat nak betulkn postur badan.

    Ok, meh Noryn summary dulu ape yg ade dlm set Premium Beautiful??

                       --> Long Bra

                       --> Long Girdle

                       --> Waist Nipper

    1st day pakai PB

    Instant result!!

    • Postur badan trus terase tegak sbb waist nipper ni support tulang belakang Noryn. 
              Sgt selesa :) Perut pun rase kemas je dipeluk oleh Waist Nipper :D
    • Punggung terase UP bile sarung long girdle.Hehe ;) Mule2 nk sarung mcm ketat ckit. 
              Then bile da terletak kat punggung, rase selesa melekap jer. Rase mantappp..hikhik :p
    • Kontur breast pun dinaikkan. Best!! :D Ehhh..ni tak payah cite lelebih la..
              Nak tau, rase ler sendiri..:p
    • Bile da sarung 1 set lengkap...huh!! bile bjalan terase mcm model..hahaha..:D
              Ni perasaan sendiri je..kire ok la tu..

              At least bole improve SELF-CONFIDENT Noryn :)

    Org kate klu pakai secara konsisten, kte akan dpt result di atas ni kekal :]


    Setelah 8 jam pakai PB pd hari pertama

    * perut rase kenyang je. maybe sbb waist nipper ni melekap je kt perut Noryn so rase perut cm penuh je slalu. hehe. tp utk org yg nk control mkn sesuai la skip makan. mcm Noryn ni kne makan :) sbb Noryn dlm kategori kurus ler jgk..:p nasib baik korset PB bkn utk org nk kurus je, tp setahu Noryn 70% utk kesihatan & 30% utk kecantikan. That's why i choose to wear PB =)

    * kekal bertenage. mule2 pelik jgk, pastu saje tanye member. rupe2 nye Far Infrared Ray (FIR) yg ade pd renda2 PB ni membantu melancarkan peredaran darah. So, badan jadi segar, cergas dan ceria :D

    * tekak haus. ni pun kesan drpd FIR yg merangsang proses ionisasi dlm tubuh. Noryn ade try google cari ape maksud proses ionisasi ni?? haa ni jawapan die..proses pengaktifan air dlm tubuh manusia iaitu meningkatkn metabolisme sel dan proses pembuangan metabolisme sel mnjadi lebih aktif dan efektif sehingga mghasilkan pkembangan sel yg menakjubkan. faham ke?? haha..xpela, yg penting bile pakai PB ni dinasihatkn minum byk air :)


    3rd day pakai PB

    Kulit mula terase gatal2. Haish mase ni dah risau dah..Yer la, dah beli mahal2, xkan xsesuai plk dgn kulit..Oh tidaaakkk!!! Then cepat2 refer pd member Noryn. Die cakap kulit gatal sebab PB telah menarik toksin keluar dr badan. So, Noryn dah kene basuh PB Noryn. Huh..punye la lege bile dengar jawapan tu..

    Waahhh..toksin keluar dr badan?? ini sudah bagusss..hahaha..

    Noryn pun basuh la PB mlm tu jgk. keringkan bawah kipas.

    Hrp2 sempat kering sbb sok pagi nak pakai lg g keje. Sbb da rase best :]

    Yeay, keesokannye da kering n bole pakai!!! :D

    Alhamdulillah after basuh, xgatal lg. hehe..

    Yg bestnye PB ni, klu kte peluh pun, PB kte xberbau. fabrik die jenis menyah bau.

    sbb tu bole pakai 3-4 hari, baru basuh..hehe..tp agak2 klu xselesa tu,

    basuh la..3-4 hari tu kire ok :]


    1 month pakai PB

    ---> stretchmarks 80% ilang!! yahoo!! Alhamdulillah, yg ni mmg Noryn puas hati sgt :)

    ---> perut xpayah nak ckp la..mmg kempis. hikhik :p

    ---> tulang belakang?? xsakit lg!! :D yup, postur badan tegak tanpe disedari :)


    ***Klu tgok pd matlamat Noryn, nmpaknye sume hampir tercapai!! :)

    ***Malah dpt extra benefit lg...Alhamdulillah. i made a right choice!! :D

    After Noryn rasai sendiri corset Premium Beautiful yg beri positive result pd diri Noryn,

    NOW i'm a registered distributor for this product!! :)

    I juz wanna share the benefit wit all of u :)

    Anyone yang nak tau detail psl PB, bole SMS, PM di facebook, or

    watsapp Noryn 0132092910 ok!!! :D

    Next entry nanti Noryn cite lebih lagi psl corset Premium Beautiful :)

    See u!! :)

    ~NORYN~



    Tuesday, October 2, 2012

    **DILEMMA SELEPAS BERSALIN**


    Assalamualaikum :)

    Haish..bile dah start berblog ni..ade je idea nak bcerita..

    klu dipendam & selagi tak diluah ke dlm blog, tak bole tido!! haih Noryn..

    So xpe la..kte cerite la ckit malam ni..;)


    Dulu kan..mase lepas2 bersalin tu..ade bbrp perubahan pd diri yg mbuatkan Noryn risau..

    Tp rasenye bkn Noryn je kot..sape2 pun lepas bersalin mengalami benda yg same maybe..

    Antarenye..
    • garisan hitam diperut. 
              line ni wujud mase mngandung, ingatkan after brsalin line ni akan hilang,
              tp rupenye selepas perut mengecut, semakin pekat plk jadinye. risau!!
    • stretchmarks
              haa ni lg la..lepas bersalin jelas btol stretchmarks Noryn kt area peha..
              kiri kanan pulak tu..tiap2 ari tengok, rase geraaamm je...
              bile laaa nak ilang...
    • perut buncit ckit di atas garisan operate
              waa..ini lg la sakit mate melihatnye...huhu..
    • cepat letih..pucat..sakit belakang..
              bak kate kwn Noryn, lepas bersalin mmg kte akan rase mcm tu..
              sbb after lahirkn baby, badan kte dah kekurangan kalsium.
              baby dah serap byk kalsium mama nye..
              bile dah kurang kalsium ni..tulang kte xkuat..tu yg sesetengah org bole jd bongkok..
           
    Lpas tu ade la refer pd kakak & kwn2, cmane ek nak atasi ??

    Tak lame kemudian, hasil dr pengaruh kakak2 ku, dorang suggest...

          1. amik supplement.
              yup!! supplement bertujuan nak beri kte tenage supaye tak la nampak letih & pucat kan :)
              Monavie & Beauty Umaira jd pilihanku. Best!! :D


          2. minum susu.
              haah!! susu mmg penting sbg sumber kalsium utk tulang kte :)
              Noryn minum susu Nespray je..:]

    Results???

    Alhamdulillah masalah keletihan dan pucat dapat diatasi..:)

    After 5-6 months bersalin, garisan hitam di perut jgk ilang secara automatik :]

    Tp..stretchmarks..perut buncit..sakit belakang...masih ade...:(

    Tambah2 klu waktu keje, duk seharian mengadap komputer kt opis tu,

    mmg la sakit belakang. Pastu plk ade bbrp org kwn tegur sbb nmpak bongkok.

    huh..sedey nye..:'(

    Pastu nekad!! kena cari jugak something utk atasi masalah2 ni..

    sbb ia btol2 mberi kesan negatif pd diri Noryn.. ----> LOW SELF-CONFIDENT

    Flashback...

    2-3 tahun yg lepas ade sorang member Noryn ni..

    die ade masalah sakit belakang & senggugut, die pakai korset.

    Tp bile denga die sebut harge korset tu je,

    trus Noryn lupe kan ingatan terhadap korset trsebut. hahaha..

    Maklum ler, mase tu Noryn baru je mule keje..Duit plk cukup2 je.

    tambah2 plk mase tu xde masalah sakit blkg. So xbli pon xpe. hehe..

    Drpd cite kwn tu, senggugut & sakit belakang die mmg berkurang after pakai korset tu.

    Dalam hati aku " wah mmg patut ler, dah harge pon mahal. Klu x berkesan, xberbaloi la" ;)

    OpsS!!

    Haa...start tu la Noryn google cari korset yg member Noryn cite dulu tu..

    Mahal pun mahal la..yang penting sihat!! lgpun duit bole dicari lg..:D

    Kalu duit banyak tp badan merana..xsyok jgk kan..:)

    Tp before Noryn nak beli korset ni pun, fikir panjaaaanng jgk ni..hahaha..

    Last2 utk sedapkan hati, juz fikir..

    "dah penat2 keje cari duit, juz anggap pmbelian korset ni sbg reward utk diri sndiri" :)

    haih..kete pon kene jage maintenance..diri sendiri lagi laaaa kene jage..nak gune lame tu..:]

    Okay, after survey2 kt member & bace bbrpa testimoni pengguna korset ni..

    At last!!! jeng jeng...dapat jgk Noryn pakai korset Premium Beautiful ni..yeay!!! :D

    Mane bleh tahan..tengok testimoni sume best2...

    Tambah plak bile tkena masalah yg same mcm Noryn ni, mesti kene dapatkan jgk la!! :)

    Opss..dah 1.50 pagi la..Noryn tido dulu la k..

    Sok Noryn cite pasal results after pakai korset Premium Beautiful :)

    Selamat Malam semua!! :D

    ~Noryn~